Na ostatniej sesji Rady Gminy poza dyskusją na temat odśnieżania dróg, komunikacji publicznej pojawiły się też pytania dotyczące postępowań administracyjnych w urzędzie. Jeden z mieszkańców skierował kilka pytań dotyczących postępowań prowadzonych przez Wojewodę wobec gminy, m.in chodzi o publikowanie protokołów z posiedzeń Rady Gminy na Biuletynie Informacji Publicznej, okazuje się, że nie wszystkie protokoły są tam zamieszczane, co ciekawe głównie brakuje tych, które dotyczyły postępowań skargowych. Przewodniczący Rady twierdził poprzednim razem, że jest to niedopatrzenie pracownika Urzędu, ale ta sytuacja znów się powtarza, Wojewoda zwróciła uwagę Gminie Masłów, że naruszony został Statut Gminy. Przewodniczący Rady twierdzi, że przekazał wnioski Wojewody panu Wójtowi, ale jak się okazuje nadal występują uchybienia. Zatem to samo pytanie zostało skierowane do Wójta, jak również to dotyczące sytuacji wystawiania kolejnych (wg mieszkańca bezprawnych) opłat za udostępnianie informacji publicznej. Niedawno cała Polska rozpisywała się o groteskowej sytuacji dotyczącej faktury za 4 zł wystawionej przez Urząd Gminy w Masłowie, właśnie za udostępnianie informacji publicznej, a teraz urząd znów z uporem maniaka wystawia kolejne, kto za to odpowiada? czy ta sytuacja nikogo nic nie nauczyła? co się dzieje w urzędzie pod względem prawnym, kto wystawia takie dokumenty? kto je sprawdza merytorycznie a kto zatwierdza? - pyta mieszkaniec. Kolejna sprawa to ginięcie dokumentów w urzędzie, wyobraźmy sobie sytuację, że składamy jakieś pismo do urzędu, mamy na to potwierdzenie, natomiast okazuje się, że w urzędzie taki dokument ginie, co potwierdza między innymi Wójt w trybie udostępniania informacji publicznej. Jeśli tak, to czy Wójt podjął jakieś działania wyjaśniające? czy ma zamiar poprawić tę sytuację, czy będzie się to powtarzać jak w przypadku nieszczęsnych faktur za dostęp do informacji publicznej?. Przypominamy, że Urząd powinien być instytucją zaufania społecznego, czy tak jest? Niestety Wójt stwierdził, że bez odpowiednich materiałów nie odpowie na te pytania, mimo, że problemy te są znane zarówno jemu jak i osobie pytającej. Czy chodziło tylko o to aby publicznie nie odpowiadać?. Wójt obiecał mieszkańcowi indywidualne odpowiedzi.
|
2. Wpisy obraźliwe, wulgarne, naruszające prawo będą usuwane
3. Komentarze promujące własne strony, produkty itp. będą usuwane.
4. Treść zamieszczanego wpisu powinna być związana z treścią komentowanego artykułu.
5. Aby poprawnie zamieścić swój komentarz należy bezbłędnie przepisać w specjalne pole kod zabezpieczający. Należy zwracać uwagę na wielkość liter. Jeśli kod jest nieczytelny należy odświeżyć stronę przed wpisaniem komentarza.