Lekcja tolerancji
Wpisany przez Redakcja   
czwartek, 06 listopada 2008 01:00

Od kilku lat w Szkole Podstawowej w Brzezinkach prowadzone są zajęcia „Profilaktyka uzależnień”. W cotygodniowych spotkaniach udział biorą uczniowie klas IV- VI (około 30 osób). Głównym celem realizowanego programu jest kształtowanie osobowości młodego człowieka, który ma poczucie własnej wartości oraz potrafi wyrażać uczucia i emocje, właściwie postrzega i rozumie innych, podejmuje odpowiednie decyzje i jest odpowiedzialny za własne zdrowie.

W październiku uczestnicy zajęć brali udział w nietypowej „lekcji tolerancji”- kilka osób ucharakteryzowało się na przedstawicieli różnych ras, niepełnosprawnych itp.. Pozostali obserwowali reakcję kolegów i koleżanek na „inność”. Spostrzeżenia zostały „na gorąco” spisane i posłużyły do dyskusji: Co czuje „inny”?, Jak ludzie reagują na odmienność? Czy „inny” ma takie same prawa jak ja?, Czy „inny” czuje, tak jak ja?, Co to jest tolerancja?, Czy tolerancja jest potrzebna?, itp.  Uczestnicy spotkania wykazali się dużą wrażliwością oraz umiejętnością akceptowania odmienności. Doszli do wniosku, że gdyby wszyscy byli tolerancyjni świat byłby o wiele lepszy.

 

Źródło:
SP Brzezinki / J. Olesiejuk

 

Dodaj komentarz

1. Odpowiedzialność za treść komentarzy ponoszą tylko i wyłącznie ich autorzy. Redakcja Masłów Info nie odpowiada za ich treść
2. Wpisy obraźliwe, wulgarne, naruszające prawo będą usuwane
3. Komentarze promujące własne strony, produkty itp. będą usuwane.
4. Treść zamieszczanego wpisu powinna być związana z treścią komentowanego artykułu.
5. Aby poprawnie zamieścić swój komentarz należy bezbłędnie przepisać w specjalne pole kod zabezpieczający. Należy zwracać uwagę na wielkość liter. Jeśli kod jest nieczytelny należy odświeżyć stronę przed wpisaniem komentarza.


Kod antyspamowy
Odśwież

Polecamy:




POLECAMY

Pliki Cookies

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies
Korzystanie z portalu oznacza akceptację
zasad wykorzystywania plików cookies
> Więcej na temat plików cookies <

WSPÓŁPRACUJEMY Z: